tiistaina, toukokuuta 29, 2007

Krokotiilin kyyneleet

Kiristys, uhkailu ja lahjonta ovat käytettyjä konsteja niin mafiassa kuin lastenkasvatuksessakin. Toimii myös miehiin. Olin päivällä niin vihainen rakoista ja vesikelloista varpaissani, että päätin käyttää osan kallisarvoisista ruokarahoistamme uusiin kenkiin. Viimeiset rahat sattuivat nyt vain olemaan miehen tilillä, eikä miehille ole helppoa selittää yksinkertaisesti sellaisten käsitteiden kuin "sandaali" tai "tampooni" välttämättömyydestä. Itkua, hampaidenkiristelyä ja tuskaisia voihkaisuja kuten "en tunne itseäni enää naiseksi ollenkaan" (= "seksiä ei tipu enää kuukausiin ellen saa uusia kenkiä"). Dramattinen ostoksillelähtö siis, mutta minun oli perusteltava lähinnä itselleni miksi käytän rahaa turhuuteen. Talvisaappaathan ovat kunnossa, kyllä niillä kesälläkin eteenpäin pääsee vaikka vähän kuuma tulisi.

Ehkä minä vain tarvitsin hiukan kyyneleitä ja kiukkua ennenkuin uskalsin ostaa ruoan lisäksi jotain muutakin kuin vessapaperia; varmistuksen siitä, että minulla on lupa olla köyhänäkin nainen. Emmehän me elä pelkästä leivästä.

2 kommenttia:

KirsiMy kirjoitti...

Uudet vaatteet kohentavat kummasti itsetuntoa. Itse olen ostellut juhlakenkiä kirppareilta, mutta arkikengät pitäisi voida mielestäni ostaa kaupasta.

Anonyymi kirjoitti...

Tamponeista tuli mieleeni...
Oletko kuullut kuukupista? Kertaostoksena se on kyllä kallis, mutta sen jälkeen ei tarvitse enää niitä ostella. Ja on muuten hyvä. www.kuukuppikunta.net